123

Attention! The website uses cookies to offer you better browsing experience. Find out more on Privacy Policy. Now your browser has blocked cookies. This information will be displayed until you enable cookies in your browser.
I understand and accept cook­ies!
*
:
/
o
[
]
Z
U

Taquin

Ła­mi­głów­ka o naz­wie Ta­quin (z franc. – prze­kor­ny, do­ku­czli­wy) zo­sta­ła stwo­rzo­na oko­ło ro­ku 1870. W 1879 ro­ku Tan­quin zo­stał opi­sa­ny w Ame­ri­can Jour­nal of Mathe­ma­tics Pu­re i Ap­plied. W ro­ku 1879 zo­stał opa­ten­to­wa­ny przez Sa­ma Loy­da (zna­ne­go w tam­tych cza­sach ame­ry­kań­skie­go twór­cę gier i za­baw lo­gicz­nych). W krót­kim cza­sie za­ba­wa pod­bi­ła za­ró­wno kon­ty­nent ame­ry­kań­ski, jak i eu­ro­pej­ski i jest dzi­siaj uwa­ża­na za pier­wow­zór Kost­ki Ru­bi­ka.

Kla­sycz­ny Ta­quin skła­dał się z szes­na­stu pól po­nu­me­ro­wa­nych od 1 do 16 uło­żo­nych po­czy­na­jąc od le­we­go gór­ne­go na­roż­ni­ka. Po­le 16 by­ło usu­nię­te. Z cza­sem cyf­ry za­stę­po­wa­no li­te­ra­mi bądź ob­raz­ka­mi, a li­czba ich się zmie­nia­ła. Ró­wnież po­le pu­ste mo­że być w do­wol­nym miej­scu.

Za­da­nie po­le­ga na do­pro­wa­dze­niu do sta­nu po­cząt­ko­we­go z do­wol­ne­go (lo­so­we­go) sta­nu za­sta­ne­go.

Grą za­jmo­wa­no się na pła­szczyź­nie ma­te­ma­tycz­nej i po pier­wsze udo­wo­dnio­no, że nie każ­de po­ło­że­nie po­cząt­ko­we jest moż­li­we do roz­wią­za­nia. Po dru­gie – wy­li­czo­no, że dla szes­na­stu pól moż­li­wych do roz­wią­za­nia ukła­dów po­cząt­ko­wych jest 10 461 394 944 000.

Wła­ści­wość tę (że nie wszyst­kie uło­że­nia po­cząt­ko­we da się roz­wią­zać) Loyd wy­ko­rzy­stał w ten spo­sób, że usta­no­wił na­gro­dę w wy­so­ko­ści 1000$ dla te­go kto roz­wią­że za­pro­po­no­wa­ny przez nie­go układ, któ­ry był ukła­dem nie­roz­wią­zy­wal­nym.

Cóż mo­gę do­dać wię­cej – nasz pro­gram umoż­li­wia grę za­ró­wno w wa­rian­cie kla­sycz­nym, jak i no­wo­cześ­niej­szym (z wy­ko­rzy­sta­niem ob­ra­zów i zmien­nej li­czby ele­men­tów) i za­pe­wnia ta­ki me­cha­nizm lo­so­wa­nia, któ­ry za­pe­wnia, że układ za­pro­po­no­wa­ny do gry jest na pe­wno roz­wią­zy­wal­ny ;-).

Oczy­wi­ście, wszyst­ko co na­pi­sa­łem o mar­ke­tin­gu opi­su­jąc grę Puz­zle jest tu jak naj­bar­dziej ak­tual­ne. Ró­wnież za­ło­że­nia tech­nicz­ne (HTML5 i Ja­vaS­cript) po­zo­sta­ją nie zmie­nio­ne wzglę­dem Puz­zli. In­ter­fej­sy pro­gra­mo­we obu gier są bar­dzo zbli­żo­ne, więc je­śli za­im­ple­men­tu­jesz na swo­jej stro­nie je­dną z nich, to aby uru­cho­mić dru­gą wy­star­czy do­ku­pić u nas li­cen­cję i do­ko­nać nie­wiel­kich mo­dy­fi­ka­cji w ko­dzie stro­ny.

Wer­sję te­sto­wą po­bie­rzesz z tej stro­ny, a na na­szej stro­nie za­grasz kli­ka­jąc ten od­noś­nik.

^

Our Services

Kombi logo
Virtual Gallery logo
3N STOCK PHOTOS logo
Kombi PDF Tools logo
K3D logo
Logo 3N Games