Przykłady
Z każdą naszą grą otrzymasz kilka przykładów ilustrujących sposób ich podłączenia do strony internetowej. Przykłady te zostały maksymalnie uproszczone pod względem graficznym, abyś mógł łatwo przeanalizować ich kod źródłowy i aby zbędne elementy nie zaciemniały właściwego kodu.
Przykłady zostały przygotowane tak, żebyś mógł je przetestować na komputerze lokalnym. Nawet wersje demonstracyjne na komputerze lokalnym nie będą miały żadnych ograniczeń.
Musimy jednak zwrócić tu uwagę na kilka ważnych szczegółów. Otóż jeśli uruchomisz przykłady na lokalnym serwerze, to możesz do gier podłączyć swoje obrazy ze swojego dysku twardego. Jednak jeśli nie masz lokalnego serwera i uruchomisz przykłady wprost w przeglądarce (w pasku adresu przeglądarki adres będzie rozpoczynał się od
file://, to nowoczesne przeglądarki nie pozwolą Ci wyświetlać obrazów z Twojego dysku twardego.
Dzieje się tak za sprawą tzw.
Same-origin policy (w wolnym tłumaczeniu
zasady tego samego źródła), która to zasada pozwala łączyć ze sobą ogólnie mówiąc zasoby (czyli skrypty, zdjęcia itp.) tylko pochodzące z tego samego źródła.
Dla przeglądarki zdjęcia są uznawane jako nie pochodzące z tego samego źródła, co nasz program (co oczywiście jest prawdą :-) ). W tej sytuacji nasz program (skrypt) nie może operować na Twoich zdjęciach.
Aby ten problem rozwiązać, przeglądarka oferuje specjalne rozwiązanie (o nazwie
CORS), które polega na tym, że skrypt może zwrócić się do serwera np. po zdjęcia i jeśli serwer odpowie z odpowiednim nagłówkiem, to przeglądarka pozwoli na operowanie takimi zdjęciami.
W związku z tym, aby umożliwić Ci testowanie programu bez potrzeby instalowania serwera lokalnego, zamieściliśmy na naszym serwerze kilka zdjęć, które serwer udostępnia Ci właśnie z tym specjalnym nagłówkiem. Zdjęcia te wyświetlamy niżej wraz z adresami do ich pobrania.
Ponadto, jeżeli pracujesz z protokołem file://, to niektóre przeglądarki nie będą zapisywały plików cookies.
Oczywiście opisany wyżej problemy nie występują, jeśli na komputerze masz zainstalowany lokalny serwer. Wtedy nasze programu możesz uruchamiać podając adres https://localhost/katalog-programu/nazwa-pliku.htm.
I w tej sytuacji możesz wyświetlać dowolne pliki ze swojego komputera (ściśle rzecz biorąc nie dowolne, ale umieszczone w obrębie Twojego lokalnego serwera), a pliki cookies będą obsługiwane prawidłowo.
Poniższa lista zawiera wykaz przykładów dostarczanych z naszymi grami:
- Puzzle
- Taquin
Wykaz zdjęć, które mogą być wykorzystane do testowania naszych programów:

adres zdjęcia:
https://3n.com.pl/games/examples/images/get_picture.php?name=1BE2_0200.jpg

adres zdjęcia:
https://3n.com.pl/games/examples/images/get_picture.php?name=1BBE_0100.jpg

adres zdjęcia:
https://3n.com.pl/games/examples/images/get_picture.php?name=1CA5_0110.jpg

adres zdjęcia:
https://3n.com.pl/games/examples/images/get_picture.php?name=1BB1_0154.jpg

adres zdjęcia:
https://3n.com.pl/games/examples/images/get_picture.php?name=1BBX_0100.jpg

adres zdjęcia:
https://3n.com.pl/games/examples/images/get_picture.php?name=0055_0750.jpg

adres zdjęcia:
https://3n.com.pl/games/examples/images/get_picture.php?name=1BBW_0210.jpg

adres zdjęcia:
https://3n.com.pl/games/examples/images/get_picture.php?name=1BC1_0120.jpg

adres zdjęcia:
https://3n.com.pl/games/examples/images/get_picture.php?name=1BG9_1410.jpg

adres zdjęcia:
https://3n.com.pl/games/examples/images/get_picture.php?name=1BBA_0910.jpg

adres zdjęcia:
https://3n.com.pl/games/examples/images/get_picture.php?name=6028_0102.jpg

adres zdjęcia:
https://3n.com.pl/games/examples/images/get_picture.php?name=3003_0250.jpg